Hoppa till sidans innehåll

Sommaren=grundträning

25 JUN 2019 09:09
Har ni haft en underbar midsommar?
Har ni ätit gott? Krans i håret? Eller i varje fall en blomma bakom örat? Hoppas ni tog små grodorna på största allvar och körde djupa knäböjshopp runt stången!?...eller inte.
  • Uppdaterad: 25 JUN 2019 09:09

Under en sådan här långledig helg kan man lätt fundera på hur resten av sommaren kommer se ut. Kommer den bli varm, kommer den regna bort, åka bort, stanna hemma…

Då kommer er coach med lite tips på vad ni kan hitta på, oavsett vart ni tar vägen eller hur vädret blir!

Sommaren är perfekt för grundträningsperiod! När jag tävlade som lyftare var sommaren tiden för allmänfysen, ni vet den där roliga träningen med egen kropp och inga specifika redskap! Även om vi självklart körde lyftning så var den ”gymnastiska” delen större under sommaren än övriga året.
Jag ger er här 6 övningar + stretch att ha som er grundträning! De kan självklart köras året runt, men dessa 6 övningar har allt ni behöver, men bara om ni gör dom.
Välj själv om ni kör dom 1 eller fler ggr i veckan. Kommer ta ca 20 min av er tid, inte så mycket att bli upprörd över tycker jag.
Självklart har de flesta av er kört dessa övningar innan, ni kommer känna igen dom.

För er som ser ut som frågetecken så är tipset att ni kommer med nästa gång vi har träning! (Står i kalendern när det är träning)

Träningsprogram.

Skribent: Mikael Åström
Epost: Adressen Gömd

Postadress:
Klova Tyngdlyftning - Tyngdlyftning
åkesson, Ångströmsgatan 1
11269 Stockholm

Kontakt:
Tel: 0707588303
E-post: klovatyngdlyftning@g...

Se all info